close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • چند نکته در مورد دویدن بر روی تردمیل

    وقتی شخصی بر روی تردمیل می دود، 3 فاکتور سرعت، زمان و شیب را تحت کنترل خود دارد. ضمن اینکه می تواند همه مراحل دویدن را ثبت کند و تمرین خود را با جلسات قبل، مورد مقایسه قرار بدهد. اما تفاوت دویدن بر روی زمین با دویدن با تردمیل ، در این است که شما بر روی تردمیل امکان تغییر مسیر و کم کردن نا گهانی سرعت را ندارید . البته سرعت بر روی تردمیل نیز با فشار یک دکمه کم و زیاد می شود؛ اما وقتی بر روی زمین می دوید، به محض اینکه بدن تان خسته بشود، سرعت کاهش می یابد. پس روی تردمیل شما باید به جای بدن خود تصمیم بگیرید و عمل کنید.

    بسیاری از افراد به دلیل ترس از آسیب دیدگی زانو از دویدن بر روی تردمیل، خودداری می کنند. ولی این ترس منطقی نیست. درست مانند کسانی که به دلیل مهارت نداشتن درراندن اتومبیل، از رانندگی وحشت دارند. بنابراین اگر مهارت های لازم برای استفاده از این دستگاه را کسب کنید؛ تردمیل هیچ آسیبی به بدن شما نمی رساند و می توانید با آن از فواید ورزش هوازی و ایروبیک بهرمند بشوید.

    دویدن از جمله ورزش هایی است که فشار زیادی بر مفاصل بدن، به خصوص زانوها و مچ پا وارد می کند. اگر دچار اضافه وزن زیاد، ساییدگی غضروف یا آرتوروز هستید، می بایست در انجام این ورزش احتیاط کنید. حتی افراد سالم هم نباید در شروع ورزش، تمرین را با شدت بالا آغاز کنند.

    چند نکته در مورد دویدن بر روی تردمیل

    اغلب کسانی که بر روی تردمیل یا سایر وسایل بدنسازی کار می کنند، مراقب رطوبت بدن، گرما و تعرق خود نیستند و این مسئله ممکن است موجب گرمازدگی و افت فشار در آنان بشود. هرگاه تصمیم دارید بر روی تردمیل بدوید ابتدا بدن خود را با یک سری حرکات کششی پویا و راه رفتن آرام بر روی این دستگاه گرم کنید. در طی زمان ورزش، یک بطری آب در دسترس خود داشته باشید و هر چند دقیقه آب بنوشید. این کار دمای بدن شما را متعادل نگه می دارد و باعث می شود اکسیژن تازه به بافت ها برسد.

    هرگز با پای برهنه و یا بدون به پا داشتن کفش ورزشی مناسب، بر روی تردمیل نروید. همواره گیره ایمنی دستگاه را که باعث اندازه گیری ضربان قلب شما می شود، به خود متصل کنید. اگر در حین دویدن سرگیجه یا سیاهی رفتن چشم، حس کردید، دستگاه را متوقف کرده و از آن پایین بیایید. هیچ گاه، به یک باره تمرین با سرعت بالا را قطع نکنید. پس از اتمام ورزش با راه رفتن آرام بر روی دستگاه و حرکات کششی پویا بدن را سرد کنید.

    روی تردمیل به درستی گام بردارید؛ قدم های شما نباید خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشند. تا وقتی هنوز تعادل خود را به دست نیاورده اید دسته های دستگاه را بگیرید، اما در هنگام دویدن می بایست دسته ها را رها کنید. اگر نمی توانید بدون گرفتن دسته ها بدوید، اندازه سرعت شما اشتباه است.

    با پاشنه بروی دستگاه ندوید؛ در هنگام شروع هر گام سینه پا باید بر روی سطح تسمه قرار بگیرد. مرکز ثقل بدن خود را پیدا کنید و برای جلوگیری از نیروی مخالف بر مچ و زانو ها، روی فرود پاها متمرکز بشوید و خیلی جلوتر از بدن خود پاهایتان را فرود نیاورید.

    گاهی سرعت و شیب دستگاه را تغییر بدهید تا تمرینات تان از یکنواختی خارج بشود. از دویدن طولانی بر روی شیب های بالا اجتناب کنید. فقط 5 دقیقه می توانید بر روی شیب بالاتر از 6 درصد بدوید؛ در غیر این صورت فشار زیادی بر مفاصل زانو و کمر وارد می شود. البته راه رفتن آرام بر روی شیب زیاد، تمرین قدرتی محسوب می شود و برای افراد سالم مانعی ندارد. تازه کارها وقتی می خواهند ورزش بر روی تردمیل را شروع کنند، باید مواظب حفظ تعادل خود باشند و با تمرینات کم شدت پیش بروند و به تدریج بر شدت تمرینات خود بیفزایند.

    وقتی بر روی تردمیل کار می کنید به دمای اتاق توجه داشته باشید. بهتر است دمای اتاق کمی خنک باشد، چون در حین کار، دمای بدن شما بالا می رود و دچار شوک گرمایی می شوید. سعی کنید در یا پنجره را باز بگذارید تا اکسیژن تازه واردا اتاق بشود.

    کاربرد اشتباه تردمیل باعث دلزدگی و خستگی منفی می شود. حتما یک برنامه مناسب برای خود داشته باشید و طبق برنامه پیش بروید. هرچه بیشتر با این وسیله کار کنید، آمادگی جسمانیتان افزایش پیدا می کند و عملکرد قلب- عروقی بدن بهبود خوادهد یافت . این ورزش به نفع سیستم تنفسی شما نیز هست؛ چون کار با تردمیل یک ورزش هوازی محسوب می شود.

    برنامه کار با تردمیل، برای افراد با اضافه وزن بالا



    icon تعداد بازدید : 106
  • نوشته : هایپر جیم
  • يکشنبه 9 خرداد 1395
  •  تردمیل خانگی | فروش تردمیل خانگی | خرید تردمیل خانگی| انواع تردمیل خانگی | فروش اقساطی تردمیل خانگی