close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • آشنایی با دوچرخه ثابت ورزشی

    انواع دستگاه های هوازی مانند دوچرخه ثابت و... می توانند وسیله خوبی برای ورزش کردن افراد با هر سن و سالی در خانه باشند، افرادی که بیرون از خانه و در باشگاه ها نمی توانند فعالیت ورزشی انجام بدهند، در خانه با استفاده از دستگاه های هوازی میتوانند ورزش خود را دنبال کنند.دوچرخه ثابت دارای امتیازاتی مانند؛ امنیت، تنظیم شدت فعالیت دستگاه که به راحتی کم و زیاد می شود، قابلیت تنظیم صندلی برای افراد مختلف، کم جا بودن و قابل جابه جایی به هر مکانی در منزل که مایل باشید، است.

    آشنایی با دوچرخه ثابت ورزشی

    فایده پدال زدن با دوچرخه ثابت

    ورزش کردن با دوچرخه ثابت مخصوصا پدال زدن باعث افزیش قدرت عضلات پا، ساق پاها و ران ها می شود. اگر کاربر با برنامه دقیق و مرتبی تمرینات ورزشی را انجام بدهد، می تواند فشاری که بر مفاصل، زانوها و ستون فقرات وارد می شود را کم کند و در طی روز در حین انجام دادن کارهای روزانه دچار مشکل نخواهد شد. همان طور که می دانید زمانی که فردی عضلات بالاتنه خود را قوی کند و با ورزش کردن باعث تقویت آنها شود، تعادل ورزشکار زیادتر شده و در طی روز احساس خستگی کمتری خواهد کرد.

    ضربان قلب با پدال زدن زیاد، بالا می رود و تنفس نیز سریعتر انجام می شود. همان طور که می دانید بالا رفتن ضربان قلب و زیاد شدن تعداد تنفس تا حد معینی برای بدن مناسب است و فواید بی شماری دارد.با بالا رفتن ضربان قلب، عضلات قلب و حتی عضلات تنفسی فعال تر می شوند؛ با تقویت قلب این عضو همیشه آماده فشارهای ناگهانی و ... خواهد بود و کمتر دچار آسیب می شود.با افزایش ضربان قلب، خون با سرعت بیشتری در کل بدن به گردش درمی آید و در نتیجه جذب اکسیژن در بدن بهتر خواهد شد.

    چربی های بد بدن و کلسترون خون با افزایش گردش خون از بین می روند و سوزانده می شوند. افزایش گردش خون سبب می شود فشار خون به نرمال ترین حد برسد.با زیاد شدن ضربان قلب، سوخت و ساز افزایش می یابد، توده های چربی بدن جنب و جوش پیدا می کنند و تناسب اندام به وجود می آید.برای اینکه ورزش خود را با دوچرخه ثابت شروع کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:

    -از کیفیت دوچرخه ثابتی که تهیه کرده اید اطمینان حاصل کنید.

    -بعضی افراد فقط دستگاه ورزشی را می خرند و از آن استفاده ای نمی کنند. به یاد داشته باشید که برای اینکه از فواید دوچرخه ثابت بهره مند شوید باید از آن استفاده کنید و رکاب بزنید و صرفا با خرید دستگاه سلامتی برای شما به وجود نمی آید.

    -قبل از شروع ورزش از سلامتی قلبی و سیستم عروقی خود اطمینان حاصل کرده و با پزشک مشورت کنید.

    - با شروع کردن ورزش ممکن است عضلات در ابتدا درد بگیرند، مخصوصا عضلات شکم، ران ها و ساق پاها، در صورت درد در این نواحی باید شدت فشار تمرینات را کم کنید یا موقتا استراحت کرده تا بتوانید مجدد تمرینات خود را شروع کنید.

    - تا جایی که می توانید در زمان انجام دادن تمرینات خود از لباس ورزشی مناسب و کفش ورزشی استفاده کنید.

    -به یاد داشته باشید که قبل از شروع ورزش بدن خود را گرم کنید تا عضلات دچار مشکل نشوند. بدن با انجام دادن تمرینات کم کم گرم می شود و اگر اتاقی که در آن ورزش انجام می دهید تهویه مناسبی نداشته باشد، دچار مشکل و بی حالی خواهید شد.محققان به این نتیجه رسیده اند که تمرینات ورزشی بهتر است در عصرها انجام شود که این زمان ضربان قلب را افزایش می دهد. البته بعضی افراد به ورزش کردن در صبح عادت دارند که باید قبل از انجام ورزش حرکات کششی نرمی انجام دهند تا بدن در اصطلاح گرم شود.

    -در هفته حداقل 3 بار ورزش انجام دهید تا بدن کم کم با تمرینات سازگاری پیدا کند و در هر جلسه زمان ورزش کردن را نسبت به تمرین قبلی افزایش بدهید.

    -نشستن طولانی مدت بر روی دوچرخه ثابت درست نیست و بهتر است مدت زمان تمرین خود را به فواصل کوتاه تری تقسیم کنید و بین این زمان ها از دوچرخه پیاده شوید و استراحت داشته باشید.

    -فراموش نکنید که بهتر است 2 الی 3 ساعت بعد از خوردن غذا ورزش خود را با دستگاه شروع کنید تا احساس سنگینی برای شما مشکلی به وجود نیاورد.

    - نوشیدن آب را در هنگام ورزش کردن فراموش نکنید، البته بهتر است آب خنک بنوشید و از خوردن آب گرم خود داری کنید.

    - قبل از شروع تمرینات شدت تمرین را مشخص کنید و در زمان تمرین سعی کنید آرام آرام ضربان قلب خود را بالا ببرید. زمانی که بدن شروع به عرق کردن می کند، یعنی شدت تمرینات خوب بوده و سعی کنید همین شدت را دنبال کنید.

    - از انجام دادن تمرین با شدت زیاد خودداری کنید؛ زیرا انجام تمرین با شدت بالا بدن را سریع تر دچار خستگی می کند.

    - آمادگی جسمانی و رسیدن به کاهش وزن در مدت طولانی بدست می آید، پس انتظار نداشته باشید در مدت یک ماه معجزه ای در بدن شما اتفاق بیفتد؛ باید بدانید برای بدست آوردن موفقیت و رسیدن به اهداف خود بهتر است روزانه ورزش انجام دهید و این کار را جزو برنامه همیشگی داشته باشید، مانند؛ غذا خوردن.

    شدت تمرینات ورزشی بسیار مهم است اگر بیش از اندازه و ظرفیت بدن خود ورزش انجام دهید، بدن دچار خستگی و... می شود و اگر تمرین ها آرام و با شدت کمی باشند، زمان طولانی تری باید برای رسیدن به اهداف خود صرف کنید و فواید چندانی ندارد.پس باید شدت تمرین در حد متوسط باشد و بهتر است هر جلسه تمرینات متفاوتی انجام بدهید و با زیاد شدن آمادگی جسمانی میتوانید شدت تمرینات را افزایش بدهید؛ همان طور که گفته شد برای تشخص دادن شدت مناسب تمرین بهتر است از شاخص ضربان قلب استفاده کنید و با توجه به آن برای تمرین های خود برنامه ریزی داشته باشید.

    دامنه ضربان قلب هر فرد با دیگری با توجه به سن و سال او متفاوت است، به طور مثال اگر فردی 40 سال سن دارد باید شدت تمریناتش بین 120 تا 150 باشد. اگر کمتر از 120 باشد نشان دهنده آن است که تمرینات بیش از اندازه سبک بوده و حتی با ورزش نکردن تفاوت چندانی نداشته و اگر بیشتر از 150 باشد ممکن است به قلب فشار بیاورد و کل بدن را دچار مشکل کند. بعد از انجام دادن تمرین به یکباره ورزش را رها نکنید و با انجام دادن حرکات کششی بدن را سرد کنید و به حالت اول برگردانید. بعد از اتمام جلسه تمرین فقط مایعات بنوشید و سعی کنید تا 1 ساعت بعد از ورزش غذای مفصلی نخورید تا دچار مشکلی نشوید.

    تجهیزات مدرن هتل لگاسی اتومان



    icon تعداد بازدید : 177
  • نوشته : هایپر جیم
  • شنبه 2 بهمن 1395
  •  تردمیل خانگی | فروش تردمیل خانگی | خرید تردمیل خانگی| انواع تردمیل خانگی | فروش اقساطی تردمیل خانگی