close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • تردمیل و باید ها و نبایدهای استفاده از آن/تردمیل بخریم آیا؟

    تردمیل در مقایسه با سایر وسایل ورزشی یکی از دستگاههای پر کاربرد خانگی ست و با وجود این که کار با آن بسیار ساده است خیلی از افراد به طور صحیح از آن استفاده نمی کنند. امروزه استفاده از تردمیل به قدری رایج شده است که بیشتر مردم وقتی تصمیم به کاهش وزن و ورزش در خانه را می گیرند اولین گزینه انتخابی آنها دویدن یا پیاده روی بر روی تردمیل است.البته تردمیل به علت اینکه دستگاهی هوازی ست برای این منظور انتخاب مناسبی می باشد.

    در این مقاله قصد داریم که بررسی کنیم تردمیل تا چه میزان در کاهش وزن موثر است و و برای رسیدن به هدف چه مدت و با چه شدتی باید ورزش کرد.

    برخی از پزشکان متخصص در این زمینه معتقدند که هر نوع ورزش هوازی از قبیل تردمیل بیش از سایر حرکات ورزشی بر روی کاهش وزن افراد موثر است. اگر قصد دارید برای سلامتی یا تناسب اندام ورزش کنید، باید حداقل مدت ورزش کردن شما 15 تا 20 دقیقه باشد و تمرینی که انجام می دهید اکثر عضلات شما یا لااقل عضله های اصلی بدنتان را وادار به حرکت کند. تردمیل از این لحاظ گزینه مناسبی ست. شدت ورزش کردن هم باید به نحوی باشد که ورزشکار به نفس نفس بیفتد اما در حد متعادل(نه خیلی شدید و نه خیلی کند).

    اگر می خواهید تردمیل را برای انجام هدف خود انتخاب کنید باید گزینه های ذکر شده در پاراگراف بالا را در خصوص تمرین با آن اجرا کنید تا به نتیجه مطلوب برسید، یعنی به مدت 20دقیقه با شدت و سرعت متوسط ورزش کنید (به گونه ای که در حین ورزش بتوانید سوت یا حرف بزنید) و سعی کنید بیشتر عضلات خود را درگیر کنید.اگر در زمان استفاده از آن به این نکات توجه کنید می تواند برای شما ورزشی مفید باشد.

    تردمیل و باید ها و نبایدهای استفاده از آن/تردمیل بخریم آیا؟

    همانطور که استفاده از این وسیله ورزشی برای بدن خوب است اگر در حین استفاده یا خرید آن به چند نکته ساده توجه نکنید می تواند به بدن شما آسیب هم برساند.مثلا اگر در هنگام خرید دقت نشود و تردمیل نامناسبی انتخاب کنید ، بدون گرم کردن بدن شروع به ورزش با شدت بالا کنید، قبل از سرد کردن بدن از آن پیاده شوید، هنگام ورزش پا برهنه باشید و یا از کفش و لباس مناسب استفاده نکنید در این صورت این حرکات نه تنها ورزش را برای بدن مفید نمی کند بلکه می تواند به آن صدمه نیز بزند.

    همچنین استفاده از این وسیله ورزشی برای کودکان و سالمندان و یا کسانی که به دلایل مختلف دچار عدم تعادل هستند توصیه نمی شود و استفاده از تردمیل می تواند برای آنها خطرساز شود اما بقیه افراد به راحتی می توانند با استفاده از آن ورزشی سالم و جذاب را انجام دهند. پس هنگام استفاده از تردمیل دقت کنید تا جهت جلوگیری از فشار و ضربه به قسمت تحتانی بدن حتما در هنگام دویدن بر روی نرمه پا فرود کنید نه پاشنه آن البته تردمیل تا حد زیادی فشار ناشی از دویدن را کم می کند به همین خاطر دویدن بر روی آن به نسبت زمین ساده تر است و خستگی و فشار کمتری به دنبال دارد.

    در کل افراد بعد از سن 50 سال کم کم در بینایی و شنوایی ضعیف ترمی شوند و این روند به صورت کند ادامه پیدا می کند تا در سنین بالا دچار عدم تعادل در وضیت جسمی خود می شوند و همین امر استفاده از تردمیل را برای آنها مشکل می کند.

    همانطور که پیش از این هم ذکر کردیم ورزش با تردمیل باید با شدت و سرعت متوسط انجام گیرد و بالا رفتن ضربان قلب تنها مجاز است تا به 80 در صد ماکسیمم حالت خود برسد ،اما می توانید در صورت توانایی بدن مدت تمرین خود را افزایش دهید.

    براساس نظر سازمان بهداشت جهانی، ورزش صحیح و مناسب برای بدن ورزشی ست که شخص بعد از انجام آن احساس شادی و نشاط کند و دچار خستگی و فشار زیاد نشود،اگر فردی پس از انجام حرکات ورزشی دچار ضعف و خستگی زیاد شد در واقع در انجام ورزش افراط کرده و به جسم و روح خود صدمه زده است.

    امروزه به دلیل ماشینی تر شدن زندگی و همچنین کمبود وقت آزاد برای انجام ورزش و فعالیت بدنی و اینکه اکثر افراد به خاطر شرایط زندگی و کار خود ساعتها در پشت میز ادارات نشسته و هیچگونه فعالیتی ندارند ، همچنین خوردن غذاهای آماده و فست فود سبب افزایش وزن و چاقی در افراد و بروز بیماری هایی از جمله فشار و قند خون شده است.

    چون این نحوه زندگی برای افراد وقتی باقی نمی گذارد تا به باشگاه بروند یا در طبیعت ورزش کنند، استفاده از وسایل ورزشی خانگی نظیر تردمیل،دوچرخه ثابت و الپتیکال در کاهش وزن و کسب سلامتی قطعاٌ مفید می باشد.

    در واقع از آنجایی که تردمیل یک ورزش هوازی محسوب می شود و استفاده از آن مصرف اکسیژن بدن را بالا برده و سبب افزایش ضربان قلب تا 2 یا حتی 3برابر می شود و متابولیسم را بیشتر میکند بسیارمفید است.

    البته حتما توجه داشته باشید که هنگام راه رفتن و دویدن بر روی تردمیل نباید دستگیره‌های آن را نگه دارید. زیرا زمانی که بر روی تردمیل می دوید ، حالت بدن شما باید شبیه زمانی باشد که بر روی زمین می دوید (قسمت بالایی بدن و دستها هم به سمت جلو و عقب در حرکت باشد) اما زمانی که دستگیره ها را می گیرید فقط قسمت تحتانی بدن حرکت می کند و همین امر علاوه بر اینکه تاثیر ورزش و کالری سوزی را در بدن شما کم می کند سبب عدم تعادل نیز می گردد. وقتی که بر روی تردمیل راه می‌رویم و یا می‌دویم باید تمام فرم بدن به شکل زمانی باشد که برروی زمین ورزش می کنید.در زمان استفاده از تردمیل مانند سایر ورزش های دیگر انجام دم و بازدم صحیح را فراموش نکنید.

    استفاده از تردمیل راه های مختلفی دارد اما یکی از روش‌های ساده و پر کاربرد استفاده از آن روش پلکانی است، که حدود 30 دقیقه زمان نیاز دارد در این حالت به صورت پلکانی در هر یک دقیقه یک درجه سرعت تمرین خود را بالا ببرید.به عنوان مثال اگر با سرعت 2 شروع به حرکت می کنید در هر دقیقه یک پله افزایش سرعت دهید تا سرعت شما به 10 برسد و پس از آن هم به صورت منفی در هر دقیقه 1 پله سرعت را کاهش دهید تا دوباره به حالت اولیه باز گردید، این روش به علت اینکه کم کم بدن را آماده سرعت بالا می کند هم ساده و بدون فشار است و هم برای کالری سوزی و کاهش وزن بسیار مفید و طرفداران بسیاری دارد

    یکی از روشهای دیگر تمرین با تردمیل روش پلکانی نامنظم است.در این حالت بعد از گرم کردن بدن به مدت 5 دقیقه ، ابتدا از سرعت کم بر روی تردمیل راه‌ میروید سپس بعد از یک دقیقه به اندازه 2 یا 3 پله سرعت را بالا ببرید( 2 دقیقه با همان سرعت بدوید ) سپس دوباره چند درجه سرعت را کاهش و همین روال را چندین بار تکرار کنید، این افزایش و کاهش سرعت سبب می‌شود تا ضربان قلب شما بالا رفته موجب افزایش متابولیسم بدن می شود وچربی‌سوزی را هم افزایش می دهد.

    تردمیل ورزشی است که به دلیل داشتن امکان نمایش ضربان قلب به شما کمک می کند تا از صحیح بودن نحوه ورزش خود اطمینان حاصل کنید زیرا اطلاع از تعداد ضربان قلب در طول تمرین میزان فشار وارد شده بر بدن را نشان می دهد و به شما کمک می کند تا در صورت نیاز برنامه تمرینی خود را اصلاح کنید.

    با توجه به اینکه شرایط بدنی هر فرد با دیگری متفاوت است میزان چربی سوزی و افزایش متابولیسم در بدن هر شخص به نسبت ضربان قلب او با شخص دیگر متفاوت است. پس نیاز است تا هرکس از تعداد ضربان قلب خود در حین تمرین و ارتباط آن با شدت تمرینی که انجام می دهد آگاه باشد تا به نتیجه درستی در تمرینات خود برسد.

    یک فرمول برای اینکه بدانیم اگر تعداد ضربان قلب ما چقدر باشد در بدن مان چربی سوزی صورت می گیرد:

    سن خود را از عدد 220 کم ‌کنید و هر عددی که حاصل شد باید تعداد ضربان قلبتان در مدت تمرین به 80 تا 90 درصد عدد حاصله برسد.

    ورزش کردن با تردمیل در ابتدای صبح و قبل از خوردن صبحانه قند خون را به پایین ترین حد میرساند. بنابراین در این زمان استفاده از آن سبب افت فشار و قند خون شما میشود. در کل انجام هیچ ورزشی قبل از خوردن صبحانه توصیه نمی گردد.بنابراین بهتر است اول صبحانه بخورید تا قند از دست رفته بدن شما در طول شب جبران شود سپس شروع به ورزش کنید،زیرا هدف از ورزش کردن ابتدا به دست آوردن سلامتی ست سپس کاهش وزن و مسائل دیگر.

    ورزش کردن با استفاده از تردمیل برای کاهش وزن و سلامت بدن بسیار مفید می باشد اما خوب است اگر پیش از استفاده از آن از اندازه آمادگی بدن خود توسط متخصص اطمینان حاصل کنید و در مورد شدت و نحوه و زمان تمرین با مربی یا کارشناس ورزشی مشورت نمایید تا با اطمینان خاطر بیشتر و صحیح ترین نحو به انجام ورزش بپردازید و از آن لذت ببرید.

    تردمیل بهتر است یا دوچرخه ثابت؟



    icon تعداد بازدید : 114
  • نوشته : هایپر جیم
  • چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395
  •  تردمیل خانگی | فروش تردمیل خانگی | خرید تردمیل خانگی| انواع تردمیل خانگی | فروش اقساطی تردمیل خانگی