close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • بهترین نوع ورزش هوازی

    بهترین ورزش هوازی برای هرکس متفاوت است و به مولفه های مختلفی مانند آمادگی جسمانی، جنسیت، وزن، شرایط بدنی و ... بستگی دارد؛ سطح تمرین می بایست با آمادگی جسمانی فرد متناسب باشد؛ در هنگام انتخاب تمرین باید به حالت بدن خود توجه داشته باشید؛ برای مثال اگر شکم بزرگی دارید باید تمریناتی انجام بدهید که فشار آن بیشتر بر ناحیه شکم متمرکز باشد؛ البته در ورزش هوازی می بایست همه عضلات بزرگ و اصلی بدن به صورت متوالی به کار گرفته شوند.

    زمان در تمرین هوازی فاکتور تعیین کننده ای است؛ این گونه تمرینات باید در هفته 3 الی 5 جلسه و در هر جلسه به مدت 30 الی 60 دقیقه انجام بشوند؛ همچنین ورزش هوازی با تکیه بر بالارفتن ضربان قلب و اکسیژن رسانی بیشتر به بدن تعریف شده است.

    طوری ورزش کنید که تمرینات برای شما لذت بخش باشد؛ یکی از مسائل بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید ایمنی بدن است؛ انتخاب نوع تمرین یک تصمیم شخصی به نظر می رسد؛ اما بعضی تمرینات احتمال آسیب دیدگی و عوارض ورزشی را افزایش می دهد؛ برای مثال اگر اضافه وزن زیادی دارید نباید بدوید؛ چون با این تمرین وزن بدن مدام از یک پا به پای دیگر منتقل می شود و همان پایی که وزن بدن را متحمل می شود با ضربه شدیدی با زمین برخورد پیدا می کند؛ در نتیجه اگر وزن زیاد باشد مفصل زانو آسیب خواهد دید.

    بهترین نوع ورزش هوازی

    در هنگام انجام تمرین نباید شدت را آنقدر بالا ببرید که از نفس بیفتید و نتوانید حرف بزنید؛ چون همان طور که گفتیم ورزش هوازی اکسیژن رسانی را افزایش می دهد و اکسیژن بیشتر باعث کالری سوزی می شود؛ اگر طوری ورزش کنید که به اندازه کافی اکسیژن وارد بدنتان نشود، ورزش کارآیی خود را از دست می دهد.

    پیاده روی یک تمرین بسیار ساده و در دسترس است که برای اکثر افراد مناسب می باشد؛ شدت این تمرین نیز به آمادگی جسمانی فرد مربوط می شود؛ برای پیاده روی فقط به یک کفش ورزشی مناسب نیاز دارید؛ این تمرین در داخل و خارج منزل قابل اجرا می باشد،کافی است یک تردمیل خانگی تهیه کنید؛ همچنین راه رفتن، ورزشی است که برای افراد تازه کار و برای کسانی که وزن زیادی دارند نیز مناسب می باشد.دوچرخه سواری نیز ورزش هوازی فوق العاده ای است؛ این ورزش را هم می توان در بیرون به وسیله دوچرخه متحرک و هم در داخل منزل توسط دوچرخه ثابت انجام داد.

    رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت برای کسانی که مشکل ارتوپدی و یا ورم مفاصل دارند تمرین بسیار خوبی است؛ در صورتی ورزش پیاده روی و دوچرخه سواری را باهم ترکیب کنید یک ورزش ایده آل انجام داده اید و از مزایای قلبی – عروقی فراوانی بهرمند می شوید.این تمرین به کسانی که بیش از 20 کیلوگرم اضافه وزن دارند توصیه می شود؛ در صورتی که چنین ورزشی را به طور منظم و مستمر انجام بدهید ظرف مدت کوتاهی تاثیرات چشمگیری در بدن خود مشاهده خواهید کرد.

    دستگاه های هوازی تمرینات بسیار خوبی ارائه می دهند؛ بزرگترین مزیت این دستگاه ها این است که سطح تمرین بر روی آن ها برای افراد مبتدی و حرفه ای قابل تنظیم است و هرکس می تواند متناسب با آمادگی خود با آن ها ورزش کند؛ البته دستگاهی مانند پله کوهنوردی برای کسانی که با مشکلات زانو مواجه هستند بسیار تنش زا است و به مفاصل آن ها آسیب می رساند.

    دستگاه اسکی فضایی برای این گونه افراد یک وسیله بسیار مناسب است؛ بر روی اسکی فضایی می توان تمرینات بدون برخورد و مناسبی انجام داد که به تقویت عضلات کمک می کند و منجر می شود کالری خوبی بسوزانید.شنا نیز یک ورزش هوازی بسیار مفرح است؛ اما این ورزش نیاز به آموزش دارد و مدتی طول می کشد تا آن را بیاموزید و بتوانید در مدت مناسب این ورزش را انجام بدهید؛ ورزش شنا بر عکس تمریناتی که تاکنون پیشنهاد کردیم بیشتر بر روی بالاتنه متمرکز می شود و این ناحیه از بدن را می سازد؛ بنابراین می بایست با ورزشی همچون پیاده روی و یا دوچرخه سواری ترکیب بشود.

    تمرینات ایروبیک نیز برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مناسب هستند؛ اغلب ما تمرینات ایروبیک را به عنوان یک سری حرکات بدنی موزون که به صورت مکرر با موزیک انجام می شوند، می شناسیم؛ ولی در واقع هر ورزش هوازی که با ریتم موسیقی همراه بشود، ضربان قلب را بالا ببرد و باعث شود اکسیژن بیشتری به بدن برسد یک تمرین ایروبیک است.گوش دادن به موسیقی در حین انجام فعالیت های هوازی یک کار فانتزی نیست؛ بلکه یک ضرورت است. موسیقی انرژی را افزایش داده و باعث می شود مدت طولانی تری بتوانید به ورزش ادامه بدهید؛ در نتیجه کارآیی تمرین بالا می رود.

    قبل از انتخاب تردمیل بخوانید



    icon تعداد بازدید : 137
  • نوشته : هایپر جیم
  • يکشنبه 28 آذر 1395
  •  تردمیل خانگی | فروش تردمیل خانگی | خرید تردمیل خانگی| انواع تردمیل خانگی | فروش اقساطی تردمیل خانگی