close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • دویدن برای تناسب اندام

    همانطور که می دانید دویدن یکی از ورزش های مادر محسوب می شود. این ورزش نیاز به آموزش خاصی ندارد و هر فردی از کودکی آن را به صورت غریزی می آموزد.

    در گذشته انسان با طبیعت انس بیشتری داشت و به همین علت پیاده روی، دویدن، بالا رفتن از تپه و کوه، جزیی از زندگی روزمره محسوب می شد؛ اما با صنعتی شدن جوامع و آغاز زندگی ماشینی، مردم دیگر فرصت پیدا نمی کنند برای انجام این فعالیت مفید به فضای بیرون بروند، به همین علت دستگاه های ورزشی مانند تردمیل به بازار آمدند و با استقبال عموم مواجه شدند؛ زیرا دویدن بهترین روش برای کاهش وزن و تناسب اندام شناخته شده است.

    دویدن چه بر روی تردمیل و چه در پارک، یک ورزش هوازی است که برای سیستم قلبی- عروقی فواید بسیاری به همراه دارد. زمانی که هنوز تردمیل های مدرن به بازار نیامده بودند، کاربران این دستگاه از کسل کننده بودن آن شکایت داشتند؛ ولی امروزه اغلب تردمیل ها قابلیت پخش موزیک و حتی فیلم را دارند. مانیتور این دستگاه اطلاعات با ارزشی در اختیار ورزشکار قرار می دهد که سبب ایجاد انگیزه شده و هم به طراحی الگوی مناسب ورزشی کمک می کند.

    دویدن برای تناسب اندام

    کسانی که می دوند، کمتر مجبور می شوند به پزشک مراجعه کنند؛ چون این ورزش از ابتلا به بیمارهای دیابت، سرطان، حمله های قلبی، فشار خون، افسردگی و... پیشگیری می کند. دویدن کربوهیدرات ها را می سوزاند؛ اگر برای شام یک بشقاب ماکارانی بخورید و بعد به مدت یک ساعت به صورت تناوبی بدوید و راه بروید، دیگر نگران چاق شدن نخواهید بود.

    به طور کلی ورزش سبب جوان ماندن و طول عمر می شود؛ استمرار و تدوام در این تمرین موجب پیشگیری از تحلیل رفتن ماهیچه ها در سنین پیری شده و استقامت اسکلت بدن، بافت های همبند و عضلات را بالا می برد؛ در نتیجه روند پیری کند شده و به تاخیر می افتد. هنگامی که ماهیچه ها و عضلات مستحکم بشوند، تاندن ها و رباط ها در نگه داری و حمایت مفصل قوی تر شده و پوکی استخوان و خمیدگی اتفاق نمی افتد.

    سطح صاف و انعطاف پذیر تسمه تردمیل از سطح زمین ایمن تر است و آسیب کمتری به مفاصل و عضلات وارد می کند. همچنین دویدن با افزایش ظرفیت ریه به سلامت سیستم تنفسی کمک کرده و باعث می شود توان انسان در انجام سایر فعالیت های روزمره بیشتر بشود.

    دویدن سطح آدرنالین در خون را افزایش می دهد. این ماده در حین تحرک، انرژی بدن را بیشتر کرده و قند خون را بالا می برد. بعضی از افراد معتقدند در هنگام اضطراب و ناراحتی چاق می شوند ؛ این تصور اشتباه نیست. زیرا بدن در واکنش به اضطراب آدرنالین ترشح می کند و همانطور که گفتیم آدرنالین قند خون را بالا می برد؛ اگر قادر نیستید عوامل استرس زا را از زندگی خود حذف کنید، می توانید در هنگام بروز آن ها، با ورزش اثرات منفی را کاهش بدهید.

    دویدن استرس را از انسان دور می سازد؛ دانشمندان معتقدند به همین علت انسان های بدوی هرگز چاق نبودند، چون عامل اضطراب و ترس آنان حمله حیوانات وحشی در هنگام شکار بود و به محض مواجه شدن با آن شروع به دویدن می کردند.

    آدرنالین به عنوان یک هورمون سریع الاثر شناخته شده که حالت جنگ و گریز در انسان به وجود می آورد؛ به همین دلیل تمرینات ورزشی خشم را کاهش داده و سبب آرامش می شوند.

    وقتی سن فرد به بالاتر از 40 سال می رسد، متابولیسم کند شده و بدن برای ابتلا به انواع بیماری ها واختلالات روانی آماده تر می شود. در این شرایط هورمون های افزایش دهنده اشتها نیز بیشتر ترشح می شوند، در نتیجه بدن برای چاقی مستعد تر خواهد شد.

    دویدن بر روی تردمیل در فضای آرام منزل به افراد این امکان را می دهد که با افکار خود تنها باشند. البته انسان موجودی اجتماعی است و انزواطلبی با ذات او در تضاد می باشد؛ ولی بسیاری از افراد ترجیح می دهند به دور از هیاهوی بیرون و در آرامش به ورزش بپردازند.

    کسانی که ورزش می کنند به دلیل رضایت از اندام و شکل بدن خود، اعتماد به نفس بیشتر یافته و همین مسئله موجب می شود، بیشتر و راحت تر در اماکن عمومی ظاهر بشوند. پس از ورزش یک مقدار درد و خستگی اجتناب ناپذیر است؛ اما این دردها نباید غیر قابل تحمل باشند.

    هنگامی که می دوید، فقط از عضلات و ماهیچه های پا کار نمی کشید؛ بلکه همه اندام های بدن در این ورزش مشارکت دارند. پس از 30 دقیقه دویدن و حتی راه رفتن سریع، مغز هورمون اندروفین آزاد می کند؛ این ماده سبب احساس شادمانی و سرزندگی می شود. اگر احساس کسالت و تنبلی می کنید، کافی است کمی بدوید. دویدن انرژی انسان را افزایش می دهد.

    افرادی که می دوند نسبت به سایرین خواب با کیفیت تری دارند؛ چون این ورزش هوازی کم خوابی را از بین می برد و موجب می شود در طول روز کارآیی بیشتری داشته باشید. احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در کسانی که دویدن را جزیی از برنامه های روزمره خود قرار دادند، به طور چشمگیری کاهش می یابد، حتی اگر این بیماری در خانواده آنان به صورت موروثی وجود داشته باشد. دویدن قدرت حافظه را بالا برده و زوال عقل را کاهش می دهد.

    با این ورزش شما تبدیل به فردی جذاب خواهید شد؛ زیرا نه تنها به لحاظ شکل ظاهر زیباتر می شوید؛ بلکه خلق و خوب بهتری نیز پیدا می کنید. یک فرد 70 کیلویی می تواند در یک ساعت دویدن 800 کالری بسوزاند؛ بنابراین این ورزش یک راه سریع برای چربی سوزی و لاغری محسوب می شود. ورزش در کنار یک رژیم غذایی مناسب تنها راه چاره برای تناسب اندام است و داشتن دستگاه های ورزشی به ادامه این راه کمک می کنند.

    راه رفتن صحبگاهی فواید بسیاری برای بدن دارد. پس از ورزش در صبح ناچارمی شوید برای ادامه فعالیت ها و ملاقات های روزمره دوش بگیرید. دوش گرفتن در صبح پس از فعالیت ورزشی، به از بین بردن چربی های اضافه کمک می کند.

    30 دقیقه قبل از شروع ورزش با تردمیل، یک لیوان آب بنوشید و در طی تمرین یک بطری آب در دسترس داشته باشید و هرگاه احساس تشنگی کردید، آب بخوردید. نوشیدن آب علاوه بر متعادل نگه داشتن دمای بدن، سبب اکسیژن رسانی بیشتر به سلول ها شده و همین مسئله سوخت و ساز را بیشتر می کند.

    انواع دستگاه کروماتوگرافی و راهنمای خرید دستگاه کروماتوگرافی



    icon تعداد بازدید : 107
  • نوشته :
  • سه شنبه 8 تير 1395
  •  تردمیل خانگی | فروش تردمیل خانگی | خرید تردمیل خانگی| انواع تردمیل خانگی | فروش اقساطی تردمیل خانگی