close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • ورزش با دوچرخه ثابت و تردمیل

    اگر این دو دستگاه هوازی را در کنار هم داشته باشید، یعنی هیچ چیزی برای تناسب اندام کم ندارید.

    رکاب زدن با دوچرخه ثابت، زمان مشخصی نمی خواهد؛ این وسیله در هنگام صبح، ظهر و شب قابل استفاده می باشد. بر روی دوچرخه ثابت می توانید با توجه به آمادگی جسمانی بدنتان شدت تمرینات را تغییر بدهید و بر روی تردمیل نیز همین طور.

    ورزش با دوچرخه ثابت و تردمیل

    رکاب زدن بر روی این وسیله، عضلات 4 سر ران، لگن، ساق پا و اندام تحتانی را درگیر می کند و سبب چربی سوزی در ناحیه پهلو ها و شکم می شود؛ به همین دلیل برای تناسب اندام بسیار مفید است. همچنین دوچرخه ثابت یا اسپینینگ در ایجاد انگیزه برای سایر فعالیت های روزمره موثر می باشد. بهبود عملکرد قلبی- عروق بدن و گردش خون در همه نقاط یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه به حساب می آید. بر روی دوچرخه ثابت شما می توانید سطح شدت تمرین و قدرت لازم برای ادامه تمرین را مدیریت کنید. استفاده از اسپینینگ کار راحتی است و همه اعضای خانواده می توانند با این دستگاه کار کنند.

    تردمیل نیز فواید زیادی دارد؛ این دستگاه برای ورزش هوازی که وضعیت قلبی- عروقی را بهبود می بخشد، موثر است. تردمیل دویدن بر روی زمین را برای افراد شبیه سازی می کند. در حالیکه بر روی تردمیل 3 فاکتور سرعت، زمان و شیب در اختیار کاربر قرار دارد و با افزایش هر کدام از این 3 فاکتور می تواند شدت تمرین را بیشتر بکند. با استفاده صحیح از این دستگاه، علاوه بر چربی سوزی و کاهش وزن، عضلات داخل و خارج ران و باسن تقویت می شوند. کار بر روی تردمیل انرژی بدن را افزایش می دهد و مانع بروز افسردگی و اختلال خواب می گردد.

    اگر شما تردمیل و دوچرخه ثابت را در کنار هم داشته باشید و به طور روزمره از آن ها استفاده کنید، ظرف مدت 3 ماه به نتایج بسیار مطلوبی دست خواهید یافت و تغییرات چشمگیری را در بدن خود حس می کنید. برای کار با این دو دستگاه بهتر است تمرین با تردمیل شروع شود، زیرا تردمیل و به طور کلی دویدن، سریع تر از هر ورزش دیگری بدن را گرم خواهد کرد. کافی است به مدت 5 دقیقه با سرعت 4 کیلومتر در ساعت بر روی این دستگاه راه بروید، سپس سرعت خود را به 7 کیلومتر در ساعت برسانید، 1 الی 2 دقیقه با این سرعت بدوید و دوباره سرعت را کم کنید. بعد از یک دقیقه آرام راه رفتن بدن شما کاملا گرم شده است و می توانید به ادامه برنامه بپردازید.

    بهتر است حدود 15 دقیقه با سرعت متوسط و نسبتا زیاد بر روی تردمیل بدوید و بعد به آرامی دستگاه را متوقف کرده و به سراغ دوچرخه ثابت بروید. بر روی دوچرخه ثابت هم به صورت اینتروال کار کنید. یعنی گاهی سرعت را به حداکثر توان خود برسانید و تا آنجا که می توانید ادامه بدهید و پس از 2-3 دقیقه با کم کردن سرعت، یک دقیقه استراحت فعال داشته باشید. 20 دقیقه به همین ترتییب بر روی دوچرخه ثابت کار کنید و دوباره تمرینات را با تردمیل ادامه بدهید. این بار چون بدن شما گرم هست 15 دقیقه تمرین اینتروال لنجام بدهید و سپس 15 دقیقه با دوچرخه ثابت کار کنید.

    عمل سرد کردن بهتر است بر روی دوچرخه ثابت انجام بشود چون کار با این دستگاه تمرین کم برخورد محسوب می شود و تمام شدن تمرین با ورزش کم برخورد به نفع بدن است. حتی اگر می خواهید زمان تمرین را افزایش بدهید یا برنامه تمرینی دیگری دارید، به خاطر داشته باشید همیشه ورزش را با تردمیل شروع کنید و با دوچرخه ثابت به پایان برسانید.

    کسانی که این دو وسیله را در منزل دارند، دیگری نیازی نیست به باشگاه بروند. این دو وسیله مکمل یکدیگرند و با آن ها می شود یک تمرین ورزشی کامل انجام داد و به نتایج فوق العاده ای رسید.

    کاهش وزن و تناسب اندام با انجام ورزش منظم و روزمره بر روی این دو دستگاه هوازی کاملا قابل دسترسی است. توجه داشته باشید در هنگام کار با این وسایل، کفش و لباس مناسب ورزشی بپوشید و هرگز با پای برهنه با چنین دستگاه هایی کار نکنید. 20 دقیقه قبل از ورزش حتما آب بنوشید و در طول مدت تمرین نیز یک بطری آب در دسترس داشته باشید و هر چند دقیقه آب بخورید. این کار دمای بدن شما را متعادل نگه می دارد و باعث می شود اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به بافت ها برسد.

    اگر فرصت دارید صبح ها به صورت ناشتا 20 دقیقه با دوچرخه ثابت کار کنید و سپس دوش بگیرید و شب ها نیز بعد از شام 10 الی 20 دقیقه بر روی تردمیل راه بروید. تمرینات پرشدت و طولانی را برای بعد از ظهر بگذارید. 2 ساعت پس از ناهار بهترین زمان برای انجام تمرینات سنگین است.

    استفاده از تردمیل در بیماران مبتلا به ام اس



    icon تعداد بازدید : 112
  • نوشته : هایپر جیم
  • يکشنبه 16 خرداد 1395
  •  تردمیل خانگی | فروش تردمیل خانگی | خرید تردمیل خانگی| انواع تردمیل خانگی | فروش اقساطی تردمیل خانگی