close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • فواید و مضرات تردمیل

    استفاده از تردمیل برای همه افراد به جز کسانی که مشکلاتی در مفاصل و استخوانهای پای خود دارند مجاز است.دویدن و پیاده روی از ورزش های پر فشار محسوب می شوند، به همین خاطر برای برخی از افراد که دارای مفاصل متورم یا خشک و آسیب دیده هستند مناسب نیست.

    به گفته برخی از پزشکان،استفاده از تردمیل حتی می تواند برای بهبود و درمان بعضی از بیماری ها مفید هم باشد ، مثلا بیماریهای قلبی( البته با مشورت پزشک و داشتن برنامه ای مناسب با وضعیت جسمانی فرد)، همچنین جهت بازیابی توانایی در افرادی که دچار سکته مغزی و ضعف عضلانی هستند مورد استفاده می باشد.

    با داشتن تردمیل در هر زمانی از شبانه روز به راحتی می توان ورزش کرد، بدون تجربه کردن مخاطراتی که در فضای بیرون از منزل ممکن است برای افراد پیش آید.

    کسانی که مبتدی هستند و عادت به کار با تردمیل ندارند و همچنین اشخاصی که معمولاٌ دچار سرگیجه و عدم تعادل می شوند باید زمان استفاده از تردمیل بسیار دقت کنند تا زمین نخورند .معمولا حفظ تعادل در پیاده روی بر روی زمین راحتتر است چون سرعت فرد و توقف ناگهانی دست خود شخص است، اما چون تسمه تردمیل دائما در حرکت است و امکان تغییر سرعت در هر لحظه وجود ندارد پس در صورت عدم دقت ممکن است آسیب دیدگی ایجاد شود.

    فواید و مضرات تردمیل

    ورزشکارانی که برای تمرین از تردمیل استفاده می‌کنند،چون در هوای آزاد نیستند،توجه زیادی به مسئله میزان دما و رطوبت نمی کنند وهمچنین و مراقب میزان عرق کردنشان نیستند ، همین امر سبب بروز گرمازدگی یا پایین آمدن فشار خون می گردد و موجب آسیب به بدن می شود و حتی ممکن است سبب عدم تعادل و افتادن شخص شود. هنگام ورزش در محیط بسته سعی کنید به دمای اتاق و حتی میزان اکسیژن موجود توجه کنید حدالامکان پنجره را برای رد و بدل شدن هوا باز کنید چون کمبود اکسیژن ممکن است به قلب آسیب رساند.

    همچنین در هنگام ورزش از لباس نخی مناسب استفاده کنید که زیاد بلند و دست و پا گیر نباشد(مثلا تاپ و شلوارک برای ورزش بر روی تردمیل مناسب است.)

    استفاده بیش از حد از هر وسیله ورزشی و افراط در آن علاوه بر سبب بروز مشکلات جسمی موجب دلزگی و بی میلی در ادامه تمرینات می شود.پس با برنامه ریزی صحیح ورزش کنید و در انجام آن افراط نکنید.همچنین قدم هایی که بر روی تردمیل بر می دارید باید با حرکت تسمه آن هماهنگی داشته باشد تا زانوی شما دچار آسیب نشود.

    برای استفاده از تردمیل سعی کنید تا از فشار پایین شروع کنید اینگونه بدن شما کم کم به شرایط مختلف ورزشی عادت میکند.مثلاٌ اگر تازه کار هستید با سرعت بالا یا شیب شدید دستگاه ورزش نکنید.عدم توجه به این نکته موجب آسیب سیستم قلبی عروقی می شود و حفظ تعادل را برای شما سخت می کند.

    فواید تردمیل

    دلیل اصلی که مردم به استفاده از تردمیل رو می آورند راحتی در استفاده از آن می باشد، با استفاده از تردمیل شما می توانید در هر ساعتی از روز و هر شرایط آب و هوایی حتی در روزهای برفی و بارانی بدون توجه به وضعیت موجود ورزش کنید.همچنین برای افرادی که دچار کمبود وقت هستند و فرصت ورزش در باشگاه یا بیرون از منزل را ندارند استفاده از تردمیل گزینه مناسبی می باشد.

    برخی ترجیح می دهند که در محیط آرام و خلوت خانه و به دور از هیاهو بیرون تمرین کنند یا در حین ورزش کردن برنامه مورد علاقه خود را از تلویزیون تماشا کنند یا به موسیقی دلخواه خود گوش دهند به این ترتیب در وقت نیز صرفه جویی می کنید!

    ورزش با تردمیل نیاز به آمادگی زیادی پیش از آن ندارد تنها با چند دقیقه راه رفتن آهسته بر روی تردمیل بدن شما گرم و آماده پیاده روی تند یا دویدن می شود.

    امروزه به دلیل پیشرفت زیاد تکنولوژی و تغییر و تحول اساسی در ساختار تردمیل ها استفاده از آن بسیار رایج شده است و وسیله ای ایمن و جذاب برای ورزش می باشد. برنامه های متنوع دویدن و پیاده روی با سرعت و شیب های مختلف این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا به انجام تمرین های ورزشی متنوع بپردازد.

    تردمیل های مدرن با داشتن صفحه نمایشگر و کنترل ضربان قلب، ورزش شما را به یک تمرین علمی و مفید برای بدنتان تبدیل می کند.برخی از تردمیل ها با در نظر گرفتن ضربان قلب شما می توانند سرعت تمرین شما را کم و زیاد کنند تا به سیستم قلب و عروق شما آسیب وارد نشود.همچنین تردمیل ها قابلیت ضربه گیری دارند که از آسیب رسیدن به پا و زانوها جلوگیری میکنند.پس دویدن بر روی تردمیل در مقایسه با فضای بیرون فشار کمتری بر بدن دارد.

    مضرات تردمیل

    با وجود اینکه استفاده از تردمیل تا حدودی فشار ناشی از دویدن را بر زانوها کم می کند اما در کل چون دویدن و پیاده روی از ورزش های پر فشار محسوب می شوند، استنفاده نادرست و طولانی مدت از تردمیل می تواند سبب آسیب دیدن زانو ها گردد. زانو بیشترین نقطه ای از بدن است که وزن آن را تحمل می کند و فشار طولانی مدت سبب بروز ساییدگی در مفاصل آن می شود و درد و مشکلاتی در ناحیه حرکتی ایجاد می کند.

    از مشکلات دیگری که در استفاده نادرست در کار با تردمیل ممکن است ایجاد شود، آسیب دیدن اندام های تحتانی بدن خصوصاٌ در قسمت ران ها و ساق پا می باشد.این نواحی از بدن به دلیل اینکه در استفاده از تردمیل بسیار درگیر می باشند سریعاٌ تحت تاثیر قرار می گیرند همچنین در تردمیل به علت اینکه خستگی بدن کمتر از راه رفتن بر روی زمین است ممکن است فرد با شدت بیشتری ورزش کند و در نتیجه موجب آسیب قرار گیرد.پس هنگام استفاده به این نکته نیز توجه کنید وبه اعداد نمایش داده شده در مانیتور دستگاه که مربوط به مسافت طی شده وضربان قلب و... می باشد توجه کنید.

    اگر از تردمیل های شیب دار استفاه کنید اما نحوه استفاده صحیح از آن را ندانید می تواند موجب آسیب دیدگی مفاصل زانو ،لگن و مچ پا شود. هیچگاه به مدت طولانی بر روی شیب تند دستگاه ندوید و حتما برای جلوگیری از آسیب دیدگی از نوع تلفیقی راه رفتن و دویدن استفاده کنید.برخی از افراد برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود ، در شدت تمرین و شیب دستگاه زیاده روی می کنند غافل از اینکه این امر موجب آسیب دیدن اندام ها می شود.

    اگر از آن دسته از افرادی هستید که در حین دویدن با تردمیل عادت به گرفتن دستگیره های آن دارید سعی کنید این عادتان را کنار بگذارید زیرا گرفتن دستگیره ها باعث می شود تا از شدت ورزش شما کاسته شود و در نتیجه سوزاندن کالری و چربی سوزی دربدن کاهش یابد،و چون شما کمتر خسته می شود از شدت هوازی بودن ورزش نیز کم میکند.شکل هنجار و طبیعی بدن را در حین ورزش کردن از بین می برد و احتمال کشیده شدن عضلات در این وضعیت بیشتر می شود گرفتن دستگیره ها در حین دویدن همچنین می تواند توانایی شناخت موقعیت بدنی در فرد را کاهش دهد.

    12 نکته مهم برای دویدن روی تردمیل



    icon تعداد بازدید : 125
  • نوشته : هایپر جیم
  • دوشنبه 20 ارديبهشت 1395
  •  تردمیل خانگی | فروش تردمیل خانگی | خرید تردمیل خانگی| انواع تردمیل خانگی | فروش اقساطی تردمیل خانگی